Piškotke uporabljamo za izboljšanje vaše izkušnje na naši spletni strani in za prikaz prilagojenega oglaševanja.

25. 07. 2019
RESNA IGRA ZA RESNE IZZIVE
Odkrijte skriti potencial v svojem podjetju in se inovativno spopadite z izzivi, ki jih prinaša prihodnost poslovanja. To lahko storite s pomočjo metodologije LEGO® SERIOUS PLAY®.

Kje se skriva potencial velikih idej v vašem podjetju?
Kje se skriva njegovo bistvo? V vodilnem kadru? V srednjem menedžmentu? V tistih sodelavcih, ki vas dnevno zasipajo z zanimivimi idejami? Ob teh in podobnih vprašanjih pogosto pozabimo na tistega, ki je lahko pri iskanju najboljšega odgovora na zastavljena vprašanja najboljši sogovornik – to je »tiha oseba« v sobi. Iz dneva v dan, iz tedna v teden in iz leta v leto pridno, vestno in brez kakršnihkoli težav opravlja svoje delo. Vestno in kakovostno. Tako kakovostno, da sčasoma niti ne opazite, da je tam. A ta oseba opazi vse! Razume podjetje v njegovo bistvo, ima ideje za rešitev težav, s katerimi se soočate na trgu, in natančno ve, kako bi nagovorila vaše stranke. Edina stvar, ki ji manjka, je glas.
Na svetu je nešteto podjetij, ki se spopadajo s podobnimi izzivi. Razlika med njimi je ta, da se nekatera med njimi omenjenega problema izogibajo ali pa zanj sploh ne vedo, druga pa ga s pomočjo različnih tehnik, orodij in metodologij poskušajo reševati. Ena izmed teh metodologij je tudi LEGO® SERIOUS PLAY® ali po slovensko – resna igra.
Otroška igrača za raziskovanje nezavednega
LEGO® SERIOUS PLAY® ali LSP je metodologija, ki naše običajno razmišljanje v dveh dimenzijah dopolni še s tretjo dimenzijo, ta pa pomeni odprto avtocesto do naše podzavesti. Ta izkustvena raziskovalna metoda podjetjem in delovnim skupinam pa tudi posameznikom pomaga pri iskanju konkretnih poslovnih rešitev, izboljšav znotraj in zunaj podjetja. Udeležence delavnic vodimo skozi proces, v katerem glede na vprašanja mentorja gradijo svoje 3D-modele in za to uporabljajo posebej izbrane kocke LEGO®.
Ti modeli so izhodišče za pogovor med udeleženci, ki modele interpretirajo in se skoznje poglobijo v samo bit razmišljanja ali ideje. Kocke medtem opravljajo dve izredno pomembni nalogi. Udeležencem pomagajo kopati po podzavesti, hkrati pa depersonalizirajo ideje, o katerih razmišljajo, tako da so kritike in razmišljanja usmerjeni v model, ki so ga zgradili, in ne vanje osebno. To pa končno da glas tudi tistim v sobi, ki bi sicer raje ostali tiho.
Pod gladino se skriva glavnina ledene gore
Metodologija LSP se poleg tega, da daje glas tistim, ki jih običajno ne slišimo, pa bi jih morali, odlično odreže tudi takrat, ko se želimo in predvsem moramo poglobiti v svojo podzavest. Kako? Običajno se razmišljanja, oblikovanja strategij in kreativnih rešitev lotimo v dvodimenzionalnem okolju.
S tem pa omejimo tudi svoje možgane. Ti se v taki situaciji omejijo na iskanje znanja in informacij v naši zavesti, ta pa hrani tudi manj kot petino vsega, kar dejansko vemo. Večino informacij, ki smo jih kadarkoli videli, slišali, nasploh sprocesirali, se namreč vtisne v nezavedni del naših možganov, pod morsko površje naše ledene gore znanja. Do te bogate knjižnice informacij torej ne moremo dostopati tako enostavno, da bi, kadarkoli pač želimo, le segli po njej. Ta del svojih kognitivnih procesov moramo aktivirati nekoliko drugače. Rešitev nam ponuja metodologija LSP.
Avtor: Anže Frantar je specialist za družbena omrežja in kreativno-vsebinske koncepte ter certificiran facilitator metodologije LEGO®SERIOUS PLAY® v agenciji PM, poslovni mediji. Skrbi za inovativne komunikacijske rešitve v digitalnem marketingu pri naročnikih, kot so Škoda, Argeta, Lidl Slovenija in Telemach.
Več o metodologiji LEGO® SERIOUS PLAY® v novi izdaji revije Kontekst.