Piškotke uporabljamo za izboljšanje vaše izkušnje na naši spletni strani in za prikaz prilagojenega oglaševanja.

26. 07. 2019
RAZPRAVA ALI ALI MI NI VŠEČ

David Musiol vodi v zadnjem obdobju vse uspešnejšo in vse bolj prepoznavno izpostavo nemške agencije za vsebinski marketing C3 v Pragi. Ko ga spoznate, se ga kar oklenete: globoko razmišljajoč, neverjeten strateg z lucidnim vpogledom v prihodnost. Vodja, ki se obda le z najboljšimi.
Kaj danes pomeni vsebinski marketing? Je še vedno pravilno poimenovan?
V Nemčiji se je spet vnela razprava ali ali. Ali klasično oglaševanje ali vsebinski marketing. Po mojem mnenju oba sodita skupaj v ustrezni komunikacijski mešanici. Treba je poudarjati izdelke, treba pa je tudi zapolniti vrzeli s stalno komunikacijo med lansiranjem izdelka ali vzpostavljenim zaupanjem za novo temo znotraj blagovne znamke. Vsebinski marketing ni zamenjava za klasični marketing in bila bi napaka, če bi šli po tej poti. Enako velja tudi nasprotno. Lansirati in pustiti prosto pot ni sprejemljiva možnost. Sklep: potrebno je oboje. Oboje sodi v sklop komuniciranja večjih blagovnih znamk z lansiranjem izdelkov.
Vi izvajate vsebinski marketing za Škodo. Kaj je vaša dodana vrednost za naročnika in njegove kupce?
V Škodi smo zato, da zapolnimo vrzeli med kampanjami, pa tudi, da podpremo vsebinske kampanje za izdelke ali partnerstva z vsebino, ki je– mi jo tako imenujemo – »okoli produkta«, manj »o produktu«. To smo naredili pri lansiranju kodiaqa in karoqa ter vmes. Ponosni smo, da smo v zadnjih dveh letih in pol pripomogli k uspehu blagovne znamke Škoda, zlasti k dojemanju blagovne znamke, ki ni nujno usmerjeno na izdelek. Šlo je tudi za interno učenje, s katerim smo se ukvarjali. Uvedli smo spletno vsebinsko platformo Storyboard, digitalno revijo o blagovni znamki. Gre za vodilni projekt znotraj Skupine VW, saj gre za sodelovanje med marketingom in komuniciranjem, že zgodovinsko dvema oddelkoma, ki imata vsak svoj vrtiček. Vendar pa kupcev interno vrtičkanje ne zanima, oni vidijo le blagovno znamko kot eno.
Kateri so po vaših izkušnjah glavni pogoji za idealen odnos med agencijo in blagovno znamko v smislu, da takšen odnos zvišuje vrednost blagovne znamke in hkrati omogoča agenciji, da se razvija in raste?
Poglobljeno razumevanje zelo zapletene komunikacije, ki se je razvila v več letih– in potovanje še ni končano. Tako na strani agencije kot tudi na strani naročnika morajo biti usposobljeni ljudje. Ljudje se včasih bojijo sprememb, o teh pa se je treba pogovarjati odprto – in jih sporočiti odločevalcem na obeh straneh. Ignoranca v smislu »točno tako smo to počeli v preteklosti« bo počasi vodila v katastrofo. Za obe strani.
Za konec, izdali ste kar nekaj knjig o blagovni znamki Škoda. Kakšno vrednost ji prinesejo te knjige? Kaj ni danes svet digitalen? 😉
Je res? So knjige že izumrle? Sem kaj zamudil? Razprava ali ali mi ni všeč. Zakaj ne morejo stvari sobivati? Svet ni narejen za preživetje najmočnejšega. Tako bi bilo na zemlji precej samotno… Enako je s tiskanimi in digitalnimi mediji. Za svoj obstoj potrebujejo drug drugega. Veliko je odvisno tudi od preferenc ciljnih skupin. Milenijci so izjemno mobilno usmerjeni, vendar pa se znotraj te skupine ponovno prebuja želja po knjigah. Tudi televizija še živi, pa so jo že razglasili za mrtvo, ko sta se pojavila Netflix in Amazon. Ljudje imajo zdaj spet radi televizijo, ker jim ponuja manj možnosti kot Netflix in Amazon. S knjigami je podobno. Vsebino sprejemamo drugače. To mi je všeč.
Avtor: Nenad Senić
Celoten intervju je bil objavljen v šesti številki revije Kontekst.