Deli:

     

Prava vsebina predstavlja problem in daje odgovore

Marsikdo se verjetno s finančnim svetom spogleduje od daleč, mi pa smo se tokrat vanj ozrli od blizu. Z Marijo Pregelj, namestnico direktorja finančnega svetovanja in vodjo marketinga v KD Skladih, smo spregovorili o tem, kako vsebinski marketing upravljajo v njihovem podjetju in kakšen je njegov prispevek v zahtevnem svetu, kot je finančni sektor.

Vse več podjetij se zaveda, da je vsebina pomemben element pri gradnji odnosa s potrošniki. Kakšno je vaše mnenje o vsebinskem marketingu?

Vsebina je tista, ki nas diferencira, vsebinski marketing pa tisti, ki nam našo edinstveno vsebino pomaga predstaviti na pravi način. Vsebinski marketing s širitvijo in zaradi digitalnega marketinga postaja vse bolj pomemben! Vsebina je tista, ki navdihne kreativno rešitev, in v vsem dostopni digitalizaciji nas to dela drugačne.

Kdaj in kje ste se prvič srečali z vsebinskim marketingom?

Kot potrošnik se od vedno spotikam ob vsebino, in to na vseh področjih. Prav zares oziroma profesionalno pa sem se z vsebinskim marketingom začela ukvarjati, ko sem prevzela vodenje marketinga v družbi KD Skladi. Prišla sem ravno na dan, ko je bil organiziran dogodek, namenjen vlagateljem. Njegov namen je bil vlagateljem predstaviti dogajanja na kapitalskih trgih in njihov vpliv na varčevanje v skladih. Velika dodana vrednost za vlagatelje je, da kapitalsko dogajanje predstavijo sami upravljavci premoženja, ki so mimogrede tudi najboljša ekipa upraviteljev premoženja v Sloveniji.

Kdaj in zakaj pa se je vsebinskemu marketingu posvetilo podjetje KD Skladi?

Uporaba vsebinskega marketinga je v družbi KD Skladi prisotna že dlje časa, kar je tudi logično. Delujemo v finančni industriji, v kateri so nihanja na kapitalskih trgih, ki neposredno vplivajo na poslovanje družbe, del vsakdana. Finančna industrija tradicionalno temelji na zaupanju. Časi, ko so se denarni presežki spravljali v nogavice, so časi naših babic. Sedaj se denar porabi, investira ali vloži v varčevalne produkte. Vlagatelji svoj denar naložijo pri tisti instituciji, ki ji najbolj zaupajo. Za ohranjanje zaupanja vlagateljev so redne razlagalne, izobraževalne in informativne vsebine nujno potrebne.

V kakšnih oblikah pa omenjene vsebine dostavljate vlagateljem? 

Na dnevni ravni na spletni strani in mobilni aplikaciji KD Skladov, ki je namenjena tako vlagateljem kot potencialnim novim vlagateljem za spremljanje gibanja vrednosti enote premoženja podskladov KD Krovnega sklada. Na tedenski ravni pa so to elektronske novice in komentarji upraviteljev.

Vsekakor moramo izpostaviti informativno-svetovalno revijo Optimum, ki jo izdajamo KD Skladi in je namenjena vlagateljem v različnih življenjskih situacijah, ki iščejo odgovore na finančna vprašanja in različne nasvete za vlaganje premoženja. Enkrat na leto pa organiziramo tudi srečanje z obstoječimi vlagatelji.

In kakšni so odzivi vlagateljev na omenjena orodja?

Vsako od omenjenih orodij ima svojo ciljno skupino in svoj način predajanja vsebin. Izkušnje so povsod dobre. A ker so to ciljno usmerjena orodja, je to tudi logično, saj zadovoljujejo skupino ljudi, ki so ji v osnovi namenjena. Mobilna aplikacija je primarno namenjena mlajšim in tudi uporabljajo jo mlajši, generacija, stara od 30 do 50 let, ki želi hiter dostop do informacij. Na drugi strani so bralci Optimuma, naše najstarejše stranke, ki želijo biti informirane in na tekočem, kaj se dogaja z njihovim denarjem.

Kako pa v vašem finančnem svetu najdete in izberete pravo in dobro vsebino?

Poznavanje in percepcija različnih varčevalnih in naložbenih možnosti sta, splošno gledano, v Sloveniji slaba. Produkt, ki ga kot družba za upravljanje ponujamo našim vlagateljem, je v trenutku odločanja vlagatelja neoprijemljiv in v resnici, če poenostavimo, predstavlja odrekanje zdajšnji potrošnji za prihodnje finančne cilje. Prisotno je tveganje, ki se ga mora vsak vlagatelj zavedati in ga tudi sprejeti. Trženje finančnih produktov ni preprosto, ampak je zelo specifično. V našem – finančnem – svetu je pri vsebinskem marketingu tako, da nadomešča oziroma je izobraževanje in je skoraj vedno razlagalno-pojasnjevalne narave. Prava vsebina je tista pristna vsebina, ki se ukvarja s konkretnim problemom, pri nas je to finančni cilj, in daje prave strokovne odgovore, kako ta finančni cilj doseči.

In kam menite, da bo pot vsebinskega marketinga vaše podjetje ponesla v prihodnje?

Razvoj vsebinskega marketinga pospešeno raste z uporabo digitalnih tehnologij. Tehnologija je skoraj vsem enako dostopna in omogoča enakovredno izhodišče. To pomeni, da dobre zgodbe so in bodo vedno bolj pomembne. Če gledamo na splošno, pa bo naslednja stopnja vsebinskega marketinga prepletanje z orodji navidezne in obogatene resničnosti.

Kaj bi za konec svetovali podjetjem, ki se vsebinskega marketinga še niso lotila?

Odvisno od panoge, a nekatera podjetja si marketinga brez vsebinskega marketinga preprosto ne smejo in ne morejo več privoščiti. Prihodnost je v digitalizaciji, torej tudi v digitalnem marketingu, digitalni distribuciji, ki mora širiti dobre zgodbe. In tako kot pravijo, vsebina je kralj, distribucija pa kraljica. Dodajmo še: če so v kroni pravi kreativni dragulji, je krog zaključen.

Deli: