Deli:

     

Navdušite svojo publiko z raziskavami

Clare McDermott, soustanoviteljica podjetja Mantis research in vodja raziskav v njem, v članku piše o tem, kako pomembne so raziskave za vašo publiko: "Če ste takšni kot številni komunikatorji, s katerimi sem govorila pred kratkim, sem prepričana, da vaše strategije in taktike za pridobivanje občinstva in njihove pozornosti ne delujejo več, kot so včasih. To potrjuje tudi študija podjetja BuzzSumo z naslovom Vsebinski trendi 2018."

Pri pregledu sto milijonov člankov, objavljenih v letu 2017, so namreč ugotovili, da se je obseg deljenja teh člankov prek družbenih medijev v zadnjih treh letih zmanjšal za polovico. In kaj je razlog? Kombinacija večje konkurence pri iskanju pozornosti in sprememb v algoritmih, zaradi katerih so prikrajšani zlasti oznamčeni založniki. Gre za pojav, opazen predvsem pri Facebooku, kjer tržniki zdaj plačujejo za približno enak doseg objav, kot so ga dosegali z organsko strukturo. Čas je za nekaj novega. Pristop, ki je zelo učinkovit, vendar ga pogosto spregledamo: objavljanje izvirnih raziskav.  Z izrazom izvirne raziskave ne mislim na raziskave trga, strank ali konkurence, ampak vam bom zaupala, kako tržniki razvijajo raziskave in objavljajo njihove rezultate. Z drugimi besedami, gre za raziskave v okviru vsebinskega marketinga.​

To ni popolna novost

Koncept objavljanja raziskav ni nov. Svetovalna in tehnološka podjetja se lahko pohvalijo z dolgo tradicijo idejnega vodenja na podlagi raziskav. V zadnjem času tudi opažamo, da podjetja objavljajo vse privlačnejše raziskave. Pri svojih prizadevanjih komunikatorji opuščajo sponzoriranje zapletenih študij industrije in se raje posvečajo kreativnim in eksperimentalnim raziskovalnim prijemom.. Lahko pa se tudi odločite za nekoliko drugačno predstavitev podatkov, ki so sicer javno dostopni. Ameriško podjetje za dajanje posojil je zbiralo javne podatke o spremenljivkah storitev za potnike v letalskem prometu (na primer izgubljena prtljaga, točen čas prihoda) in na tej podlagiustvarilo večkrat deljeno infografiko,ki prikazuje najugodnejše letalske družbe. Za ta projekt ni bilo treba izvesti ankete, ampak samo pregledati podatke, ki so bili javno dostopni.

Če želite ugotoviti, katera vrsta projekta bi bila najbolj smiselna, je pomembno, da določite svoje cilje. Ali iščete potencialne stranke? Potem potrebujete zaupno in »sočnejšo« anketo. Ali želite ustvarjati povratne povezave? Potem bo morda zadostovala že kratka anketa ali analiza javnih podatkov.

Kako začeti

 

Pogosto me sprašujejo, ali bi svetovala interno izvajanje raziskav ali najem strokovnjaka, da to opravi zanje. Glede na to, da sem velika zagovornica eksperimentiranja in učenja, menim, da je interna izvedba raziskovalne študije povsem mogoča. Pomembno je, da začnemo v manjšem obsegu, pozneje pa, če nam to omogoča proračun, najamemo strokovnjaka, da pomaga pri oblikovanju ankete (če je raziskava, ki jo izvajate, te vrste). Ravno oblikovanje ankete je tisto, kjer začetniki naredijo največ napak, tudi takih, ki lahko zaznamujejo veljavnost in kredibilnost projektov.

Najpomembnejše: zabavajte se. Ni treba, da je vsak poskus raziskave super resen projekt. Poglejte si na primer zelo priljubljen indeks avokadovih opečencev, ki ga je pripravil BBC. Indeks temelji na javnih podatkih (na primer cenah stanovanj), na podlagi česar so ugotavljali, koliko avokadovim opečencem bi se morali odpovedati, da bi si lahko privoščili odplačilo nove hiše v različnih mestih po svetu. Odgovor: velikemu številu avokadovih opečenc.

Besedilo je bilo v izvirniku objavljeno v šesti številki revije Kontekst. Novo revijo lahko naročite na www.p-m.si/revija-kontekst/.

Deli:

     

Novice