Deli:

     

Kako ti vsebinski marketing pomaga uresničiti poslovno idejo hitreje in boljše

»Danes uspeh ni več v stvareh, ki jih počnemo, temveč v zgodbah, ki jih povemo.« Seth Godin

Vsak izmed nas si želi uspeti. Študent medicine se čez nekaj let vidi kot uspešen srčni kirurg, bodoči pravnik sanja o lastni odvetniški pisarni. Le redke sanje najbolj vztrajnih postanejo resničnost, a prav vsaka zgodba se začne z idejo. Kot nam pove uvodni citat enega najuspešnejših avtorjev na področju vsebinskega marketinga, s svojo idejo danes ne pridemo nikamor, če je ne znamo dobro predstaviti.

Imate tudi vi poslovno idejo, pa ne veste kako sploh začeti? Podajte se z nami po poti vsebinskega marketinga, ki je lahko pomemben del končnega uspeha. Do konca vas bo pripeljalo več uspešnih mladih podjetnežev, ki so si upali sanje pretvoriti v resničnost, na koncu pa celo presegli zastavljene cilje. Upoštevajte nasvete in na koncu boste v rokah držali ključ do uspeha. 

 

Za koga je moja ideja sploh uporabna? 


»Pot do uspeha je že sama po sebi dovolj težka, tudi če veš, kaj želiš,« naju je že v uvodu našega pogovora opozoril Tilen Kegl, strokovnjak za digitalni marketing, ki je sodeloval pri nekaterih najuspešnejših slovenskih projektih na največji platformi za množično financiranje Kickstarter. Pomembno je torej, da tudi vi že v samem startu točno veste, kaj bi radi, pred seboj pa vidite svoj cilj. Če tega ne veste, ne boste znali prepričljivo povedati tudi drugim. 

Na začetku vsake uspešne stvaritve pa stoji še eno pomembno vprašanje. Karkoli boste že počeli, izhodišče naj bo vedno dobro in natančno poznavanje javnosti, s katerimi želite komunicirati. Uspešni boste le, če boste točno vedeli, koga želite nagovoriti. Kaj hitro boste namreč ugotovili, da strategija »nekaj za vsakogar« ne bo uspešna. Usmerite se na uporabnika, ki ga imate v mislih. Vprašajte se, kdo bo uporabljal moj produkt? Najbolje je, da ustvarite »persono«, to je idealno ciljno osebo, s katero se pogovarjate. Tako jo boste namreč najbolje spoznali. Katere lastnosti ima? Kakšne cilje in želje? Kje pridobiva informacije? Poiščite tiste lastnosti, ki jih ima vaš ciljni uporabnik, saj boste šele tako lahko pripravili strategijo, potrebno za uspeh. Če iščete investitorje, je seveda to vaša persona, če predstavljate izdelek, je persona vaš idealni potencialni kupec.

 

Komunikacija naj bo glavna sestavina vaše ideje


 

Med vso zmešnjavo in poplavo informacij, s katerimi smo v stiku dandanes, je zelo težko biti opažen. Za to se je treba potruditi in si izboriti prostor. Tu pa nastopi premišljena vsebinska komunikacija kot ključni element za doseganje vaših ciljev. Karkoli boste sporočali, prilagodite to natančno določenemu ciljnemu občinstvu, (ki ga že imate, če ste upoštevali prvo točko). Pri komuniciranju bodite enostavni, nobene potrebe ni, da uporabljate zapletene besede. Pomembno je le, da publika razume in začuti, da imate rešitev za njihov problem. Kaj pomeni dobro komunicirati, nama je razložil ustanovitelj znamke QuickShoeLace, ki je požel velik uspeh na Kickstarterju. David Knez je želel ustvariti nekaj, po čemer bi se ga ljudje spominjali. To mu je uspelo z elastičnimi vezalkami. Začel je s predstavitvami na raznih sejmih, idejo predstavil Sloveniji, nato pa še svetu, ko je vstopil na Kickstarter. Na lastni koži pa je doživel, da brez dobre predstavitve ne moreš uspeti. V prvih dneh na platformi namreč ni prejel veliko podpore, dokler ni njihovega videa delil Business Insider. 

»Sami so nas kontaktirali, da bi radi objavili naše gradivo. Zavedel sem se, da je treba imeti res dobro pripravljeno zgodbo, če želiš dobiti širšo prepoznavnost in podporo.« In to je eno temeljnih načel vsebinskega marketinga: dobro pripravljene in predstavljene zgodbe. 

Nino Kutnjak eden od soustanoviteljev prve na tehnologiji blockchain delujoče platforme namenjene ocenjevanju storitev Futourist, se strinja, da je komunikacija ključnega pomena. »Prepričati človeka iz drugega konca sveta, da postane vlagatelj zahteva temeljito pripravo, transparentnost in predvsem zaupanje. Vse te pogoje pa lahko dosežeš le s komunikacijo.« Zanj dobra komunikacija ideje ni enkratni poskus, temveč gre za kontinuirano delo, splet objav, ki se dajo učinkovito meriti z orodjem, kot je Google Analytics. Vsak poskus komunikacije se odraža v številu obiskov, trajanju obiska in navsezadnje v številu ljudi, ki so pripravljeni sodelovati pri kontribuciji. »Sčasoma dobite občutek, katera komunikacija deluje in katera ne, kasneje se marsikaj dela na podlagi predhodno pridobljene intuicije.« 

 »Velik del komunikacije predstavlja tudi zaupanje. Vse, kar komuniciramo, mora biti preverjeno, besede izbrane, da koga ne odvrnemo, ne damo lažne slike ali povemo preveč,«  meni tudi Tilen Kegl.

 

3.    Povedali jim boste zgodbo in kupili bodo vašo idejo 

Neznansko pomembno je, da bodočim uporabnikom komunicirate o uporabnosti vašega izdelka ali storitve, ob tem pa morate poskrbeti tudi, da boste izrazili, kako strastni ste v pretvarjanju projekta v resničnost. Svojo idejo spremenite v zgodbo – ljudje smo teh navajeni, tudi naše življenje je zgodba, ki jo pišemo sami. »Vsaka informacija se da zapakirati v neko zgodbo. Zato je najbolj smiselno, da produkt oziroma vsebino, ki jo želimo prodati, lepo zapakiramo ter tako čim bolj približamo ljudem,« pravi Kegl.

Pri zelo uspešnem Kickstarter projektu FlyKly, kjer je sodeloval, so recimo namesto električnih koles prodajali idejo, da želijo ustvariti čistejša in okolju prijaznejša mesta, ki so poleg tega tudi kolesarjem prijazna. To je tisto, kar pritegne ljudi. Preko zgodbe se povežejo z vašim produktom, zato mora predstavitev odražati vašo strast do tega, kar počnete. Tudi sama predstavnica Kickstarterja Heather Corcoran je v nekem intervjuju zatrdila, da ne gre le za to, da predstavite tehnične lastnosti vašega produkta in njegove prednosti, temveč je treba dokazati tudi strast in inspiracijo, ki vas žene pri delu.

Vaš naslednji korak bo torej, da svojo znamko, ki mora vsebovati dobro zapisano, kvalitetno sporočilo, zapakirate na način, da bo odsevala kredibilnost, uporabnik pa se bo lahko z njo emocionalno povezal. Na publiko lahko pri tem vplivate s tremi pomembnimi elementi. Prvič, prizadevajte si za čustveni odziv. Drugič, želite si, da ljudje o vaši ideji razmišljajo in se pogovarjajo. In tretjič, od ciljne publike želite odziv, torej akcijo, ki naj bo v skladu s ciljem, ki ste si ga zadali na začetku.  

 

Drznite si! Izstopite iz množice. Bodite kreativni 

Ste že skoraj na pol poti do uspeha. Idejo imate, veste, za koga je uporabna, prav tako veste, da morate komunicirati na način, da postanete vidni, tam, kjer si želite. Kot v vsakem dobrem receptu pa tudi tukaj za pravo dovršenost poskrbijo ravno začimbe, zato te tudi pri vas ne smejo manjkati. Na tej točki se morate torej vprašati, kako boste ločili svoj produkt oziroma znamko od konkurence. Razmišljajte kreativno, ne bojte se izstopati in si dovolite pokazati, kdo ste. Ustvarjalnost pa ima smisel le, če jo znate dobro upravljati. Pripraviti morate torej kreativno strategijo. Razmislite o tem, kako bo vaša vsebina hkrati kreativna ter bo imela uporabno vrednost. Pri tem upoštevajte nasvet Steva Jobsa, in sicer, da dizajn ni le to, kako stvari izgledajo, temveč kako funkcionirajo. 

Ljudje smo vizualna bitja, bolj, kot samo besedilo nas pritegnejo slike in grafične podobe. Na samem vrhu pa je video, ki je najbolj prodorna in atraktivna oblika vsebine, ljudem se tudi najbolj vtisne v spomin. Ste vedeli, da si 60 odstotkov kupcev na spletu raje ogleda videoo produktu, kot prebere tekst; podjetja, ki na svojih straneh uporabljajo video pa imajo za kar 41 odstotkov več obiska? Ste pripravljeni na spremembe, preizkušanje in malce tveganja?  

 

5.    Ne le kaj povemo, tudi kdaj in kje 

Pred vami stoji še en pomemben mejnik na poti do uspeha. To je distribucija. Če že vnaprej veste, da vaši ciljni uporabnikinekega medija ne spremljajo, so objave na le-tem nesmiselne. V primeru, da ciljate na poslovneže, verjetno ne boste objavili članka v reviji Cosmopolitan. Kjerkoli že boste komunicirali, pomembno je, da res dobro razumete logiko medija, ki ga uporabljate. Kako pomembna je izbira pravega medija ter načina komuniciranja nama je pojasnil Kutnjak. 

Svojo idejo sta s soustanoviteljem Futourista Žigom Lukšo, želela predstaviti čim več posameznikom, ki izhajajo iz kripto področja. V ta namen sta vzpostavila načrt komunikacije, ki je zajemal vzpostavitev oglaševalskega kanala na Facebooku, predstavitve na kripto investitorskih konferencah v Amsterdamu, Berlinu, San Franciscu, New Yorku itd., vzpostavitev prijav na mailing listo ter razvoj lastne platforme za nagrajevanje uporabnikov. 

Tudi, če se odločite, da boste svojo idejo predstavili na Kickstarterju, se morate zavedati, da sama ideja ni dovolj. Kot je povedal Kegl, je tudi tu najbolj pomembna vsebina predstavitve. Najpomembnejši je ravno video, ki je po navadi prvi stik z idejo. »Pri Kickstarterju dosti doprinese ravno zgodba, ki je nujna, da se zgradi neko okolje, ki te bo spremljalo in podprlo.« 

Promocija na družabnih omrežjih ter v medijih je prav tako ključnega pomena. Vse več ljudi danes informacije pridobiva prav tam, zato ni presenetljiv podatek, da v povprečju na mobilnik pogledamo kar 100-krat na dan. K temu nas spodbujajo obvestila o dogajanju na družbenih omrežjih, e-pošta, sms sporočila... Izkoristite priložnost, bodite tam, kjer je vaša ciljna publika in poskrbite, da bodo delček te pozornosti namenili tudi vam. 

 

6.    Vsebina, vsebina, vsebina 

Če ste se prebili do konca, se zdaj gotovo zavedate, da je poslovna ideja brez dobro premišljenega načrta njene predstavitve prav tako prazna, kot da je sploh ne bi imeli. Da bi dosegli učinek, kot si ga želite, je pomembno, da date največji poudarek vselej na vsebino, ki je ključna na poti do odličnega, smiselnega ter učinkovitega komuniciranja. Zajemite sapo in še enkrat preglejte vse, kar imate pred seboj. Najpomembneje je, da se naučite združiti posamezne elemente, prav vse drobce v smiselno celoto. Vaša vsebina naj bo drugačna, ne govorite le o produktu in o sebi, temveč ustvarite zgodbo z veliko večjim pomenom. Ob razumevanju trendov in medijev, ki jih boste uporabili, boste tudi lažje prilagodili vsebino, ki bo posledično učinkovitejša. Svoji ciljni publiki boste ponudili točno to, kar si želijo slišati. Pazite, da boste karseda kratki in učinkoviti, človeška pozornost se je z razvojem novih tehnologij namreč precej zmanjšala, danes v povprečju traja le 8 sekund. Če boste upoštevali vse na potke, ki smo jih delili z vami, boste tudi v osmih sekundah uspeli prepričati s svojo idejo. Predvsem pa, bodite vztrajni, saj, kot pravi sogovorec David: »neuspeh ne obstaja, obstajajo le tisti, ki obupajo na sredini poti.« 

Raznolikost ter vsestranskost vsebinskega marketinga pa težko spoznate le skozi ta članek, saj je ta veliko širši in globlji koncept. Poudarjenih je le nekaj pomembnih načel, vendar se zadaj skriva mnogo več, zato vabljeni k branju in spoznavanju novega.

Avtorici: Kaja Jablanovec in Lana Natek

Deli:

     

Novice